Kuranda

24 mei 2019 - Palm Cove, Australië

De wekker ging vanmorgen alweer om 6 uur af. Ontbijt op het strand en klaar voor vertrek.

Strand Palm Cove

Vandaag een indrukwekkende treinreis met de Kuranda Scenic Railway gemaakt.

Rail train

Treinreis

Treinreis Kuranda

Bij de aanleg van de 34 km lange, avontuurlijke bergspoorlijn  met vijftien tunnels en veertig bruggen moesten de ingenieurs diep in hun technische trukendoos duiken. De spoorlijn werd tussen 1884 en 1891 aangelegd om timmerhout uit het regenwoud naar de kust te transporteren. De spectaculaire panorama’s maakten  indruk op ons, vooral het uitzicht op de 260 meter hoge Barron Falls.

SkyrailWaterval KurandaWaterval Kuranda

Kuranda was een soort hippie paradijs met veel kleurige kraampjes. Veel exotische levensmiddelen en kunstnijverheid is hier te koop. We zagen af van het handlezen en kaartleggen. Er waren geweldige kleine restaurantjes. Helaas komen er steeds meer (saaie) toeristenwinkels bij met heel veel prul.

Een niet minder spannend alternatief voor de terugreis was de Skyrail met 7,5 km de langste kabelbaan ter wereld. Omdat de gondel vrijwel geheel van glas is zweef je boven het tropisch regenwoud, waarbij wij een uitzicht hadden van de jungle tot de eilanden van het Great Barrier Reef. Waar we gisteren hebben gesnorkeld.  Het uitzicht op de hoogvlakte vol kloven en spleten mocht er zijn. Ook al was het wel erg hoog.

Skyrail

Skyrail

We sloten de dag af met een flinke strandwandeling en hebben daarna lekker op het strand gegeten.

Strand Palm CoveStrand palmcove

Morgenvroeg vervolgen we onze reis, maar nu met een camper. Omdat Lotte vanaf woensdag weer met ons meereist, hebben we een vrij grote camper moeten huren. Nog nooit een camper bestuurd, dus we zijn benieuwd. Maar het komt goed.  De Australiërs zijn wel wat gestuntel van Europeanen gewend. Tot snel.

1. Berth. En Herman Rinkens Essers:
    👌👍
  2. Trudi van der:
    24 mei 2019
    Hoe luxe wil je het hebben...… je dag beginnen en eindigen op het strand! En dan tussen door nog een spectaculaire trein- en gondelreis! nou de foto's spreken voor zich....geweldig mooi, ik zou er best willen zijn met mijn camera. Nou er staat jullie dus weer een nieuwe uitdaging te wachten... de camper! Ook dat lukt jullie vast wel, ben benieuwd? Liefs en dikke knuf Trudi
  3. Sandra:
    24 mei 2019
    Wat een paradijs met die palmbomen. Schitterende foto's!