‘Gestrand’ en strand in Noosa

7 juni 2019 - Brisbane, Australië

Gisterochtend vroeg vertrokken naar Noosa aan de sunshine  coast. Een elegante badplaats, direct aan de kust. Tijd om nog twee dagen van de zon en het strand te genieten. De chique  boetieks, hippe cafés en extravagante restaurants  doen een beetje denken aan de Cote d’Azur. Het strand mag er zeker wezen. De zon liet ons vandaag een beetje in de steek

No

Hier wonen veel vermogende gepensioneerden.  Twee “oudjes” vertelden ons dat de streek daarom de bijnaam  ‘de wachtkamer van God’ heeft.

Gisteren is onze camper nogmaals gecontroleerd omdat op de boordcomputer  weer wat “rode gevaren symbolen” zichtbaar waren.  Ons werd verzekerd dat het geen probleem was. Dus doorrijden maar.  Met onze dagelijkse hit “down Under” naar Noosa.  Vlak voor Noosa gingen de alarmsignalen weer op rood en blokkeerden de versnellingen.

Camper defect

Ik kon niet meer in een andere versnelling schakelen en was op de zesde versnelling aangewezen.  Niet echt prettig als je met 110 km per uur rijdt op de Highway zonder vluchtstrook. In de zesde versnelling moest ik de veiligheidszone bereiken, terwijl ik de helling op moest  rijden.  Maar het kwam goed. Onze camper mag niet meer rijden. De verhuurder wilde ons een nieuwe camper (nummer 3) komen brengen.

Gelukkig hoeven we nog maar 180 km naar Brisbane en ons voorstel om ons met een taxi daarheen te brengen, had meteen zijn  instemming.

Dit was onze eerste vakantie waar we (twee) weken met een camper  hebben gereden. Ondanks wat technische mankementen, is ons dat toch zeer goed bevallen.

Camper

Vandaag naar de imposante rotsformatie Hells gate geweest.  Een breed zandstrand met bizarre kliffen.

Noosa

NoosaMc kenzieNoosa

Daarna heerlijk fish en chips gegeten op het strand bij een mooie zonsondergang.

Australië is maar liefst 185 maal zo groot als Nederland. De afstanden zijn gigantisch. Hieronder geven we de door ons inmiddels afgelegde afstanden aan:

40.918 km gevlogen internationaal en nationaal

25 km per scooter gereden

49 km gefietst

187 km met de Uber gereden

281,6 km gewandeld

Morgen gaan we nog twee dagen naar Brisbane (met bezoek aan een rugby wedstrijd) en zal Lotte ons “haar stad” laten zien.

Dan zitten vijf weken Australië er alweer op.  Wat gaat de tijd snel.

1. Naud:
    7 juni 2019
    Wat weer een beleving. Geniet nog van de laatste dagen. Groetjes
  2. Berth. En Herman Rinkens Essers:
    7 juni 2019
    Aan alles komt een einde maar wat een prachtig verhaal en heel goed omschreven.
    Heerlijk om een beetje mee te mogen reizen via jullie verhalen.
    Groetjes
    Herman en Berth.
  3. Marlies:
    geweldig!!!!!!
  4. Trudi van der:
    7 juni 2019
    Nou zeg wat hebben jullie met campers...… een geruststelling dat je nu met de taxi gaat. Leuk om even in de wachtkamer van God te mogen verblijven! Maar het strand met fish en chips lijkt me toch ook heel aangenaam. Nu nog even met Lotte aan de boemel en dan weer terug naar Nederland tjonge wat is dat hard gegaan ….niet alleen voor jullie ook voor ons. Liefs en geniet nog even van de laatste dagen, Trudi
  5. Sandra:
    7 juni 2019
    Jullie hebben een geweldige vakantie gehad met veel mooie momenten. Geniet er nog van en alvast een goede terugreis. Enne Monique.... je Engels zal nu toch wel een enorme boast gekregen hebben.
  6. Hanneke:
    7 juni 2019
    Wat zullen jullie nog vaak terug denken aan deze super vakantie. Nog even genieten......😎.....en dan weer veilig huiswaarts. ✈️
  7. Dick:
    7 juni 2019
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen en veel mooie foto's gezien. voor jullie jammer dat het er bijna opzit. Nu nog even nagenieten van alles.
  8. Riny van den hurk:
    7 juni 2019
    Geniet nog van de mooie laatste dagen ! En een goede vlucht naar huis !
  9. Gon:
    8 juni 2019
    Wat een super mooie vakantie in Australië en wat een kilometers hebben jullie gemaakt. Vooral die kilometers in de campers met rode lichtjes en alarmsignalen zullen onvergetelijk blijven. Wel leuke anekdotes natuurlijk. Fijn, dat jullie nu ook deelgenoot zijn van Lotte's wereldje en dat jullie met elkaar hebben genoten. Een heel voorspoedige terugvlucht en bedankt voor alle prachtige verhalen en foto's. Een mooi beeld van Australië. Liefs uit Boskoop