Tropische parels

2 juni 2019 - Hervey Bay, Australië

De Whitsunday eilanden zouden een van de mooiste eilandengroep ter wereld zijn. 74 hagelwitte en prachtig begroeide eilanden midden in het Great Barrier Reef, althans dat beloofde de vakantiefolders. Dat wilden wij uiteraard wel eens van dicht bij meemaken.  We besloten dan ook om drie dagen op een catamaran langs de eilanden te gaan zeilen, dit met een klein gezelschap.

Een ding kunnen we al verklappen.  De stranden waren inderdaad hagelwit.

Whitsunday

Met in totaal zeven passagiers (twee Australiërs en twee Zwitsers en wij) een kapitein en een kok / host gingen we 3 dagen met een catamaran langs deze eilanden zeilen. We vormden al snel een hechte band met elkaar en het waren drie gezellige dagen.

Vertrek catamaranDBA2EEB5-BB9E-4789-A8AC-868D2C7B0A8A

Deze eilanden kregen overigens hun naam van kapitein James Cook, die er op Pinksteren (Whitsunday) in 1770 langs zeilden. Je spreekt het uit als  “wit” Sundy.

Het bezoek aan deze eilanden maakte indruk op ons, ondanks dat de zon ons helaas in de steek liet en er een aardig wolkendek was.

Witter en tropischer zul je een strand niet snel vinden.

Whitsunday

Door het hoge siliciumgehalte is het zand echt hagelwit.

Whitsunday

De Whitsunday eilanden waren een hoogte punt van onze reis. Het is een waar paradijs, zowel onder als bovenwater.

Onderwater zagen we tijdens het snorkelen kleurrijke koraalriffen met felgekleurde vissen. De kleuren leken niet echt.

Snorkelen

Reef vis

Reef vissenReef vissenReef vissenReef vissen

Boven water parelwitte stranden en een azuurblauwe zee.

WhitesundayWhitsunday

De tweede nacht zwommen tijdens het diner opeens dolfijnen met hun jongen rond de boot. Het was mooi om te zien hoe zij met elkaar speelden en hoge sprongen in het water maakten.

Inmiddels zijn wij in cape Hillsborough aangekomen. We kozen dit keer voor een natuurcamping aan het strand. Er is een langgerekt strand met bizarre klif formaties en met regenwoud bedekte heuvels. In de ochtend beleefden we een ongewoon natuur schouwspel. Kangoeroes die over het strand hoppen, om met een paar slokken zeewater in hun zout behoefte te voorzien.

HillsboroughHillsboroughHillsborough

HillsboroughHillsborough

Tot slot ging een tweetal kangoeroes nog een K1 gevecht aan. Speciaal om dit te zien.

Boksende kangoeroes

Vandaag hebben we bijna 10 uur gereden en een flinke afstand afgelegd. Nooit gedacht dat wij een camper zo leuk zouden gaan vinden. Elke dag ontdekken we wel weer iets nieuws en ondanks dat er elke dag wel weer een of ander alarmlichtje gaat branden, zijn we nog steeds “ on Tour”.

Tot snel

1. Vroompjes:
    2 juni 2019
    Dus camper kopen en gaan rondreizen wat zijn dat mooie stranden
  2. Trudi van der:
    2 juni 2019
    Weer gezellig met Lotte erbij! Dit zijn de echte bounty eilanden als je dat zo ziet. Wat een onderwater wereld.....prachtig! Wat een indrukken weer kangoeroes over het strand dolfijnen naast je boot en tot slot nog een kangoeroe gevecht! Wat heerlijk om dit allemaal mee te mogen beleven. Liefs Trudi
  3. Berth. En Herman Rinkens Essers:
    2 juni 2019
    Wat een sprookje. Fantastisch mooi.
  4. Dick:
    2 juni 2019
    Dit zijn indrukken van foto's die je zelf mee moet maken, de kleurenpracht onderwater zijn indrukwekkend en kangoeroes op het strand is wel even twee keer met je ogen knipperen en dan de witte stranden je moet het gezien hebben volgens mij anders is het niet te geloven.
  5. Marlies:
    Wow
    Jullie zullen wel vaak met open mond staan te kijken. Wat een reis!!!
  6. Lotte:
    Komt bekend voor!

Lottedewereldrond.reislogger.nl

X
  7. Constance Björn en René:
    2 juni 2019
    Wat een fantastische beelden. En zo mooi dat jullie dit met z'n drieën mag ervaren. Moeten wij gelet op jullie verhalen en foto's er rekening mee moeten houden dat jullie je daar gaat vestigen.
    Zo waanzinnig mooi.
    Heel veel plezier met z'n drieën. Leuk om Lotte ook weer eens te zien.
  8. Sandra:
    3 juni 2019
    Schitterende foto's. Prachtige stranden, daar droom je toch van. De foto's geven een goede indruk van wat jullie allemaal zien en meemaken. Wederom geweldig om dit te lezen en te zien. Veel plezier nog en amuseer jullie.