Twee dagen 4 WD-selfdrive over hetstrand.

3 juni 2019 - Rainbow Beach, Australië

Vanmorgen kwamen we er per toeval achter dat we in de verkeerde haven stonden. We moesten nog minimaal twee uur doorrijden.  Geen probleem, we hadden nog  tijd genoeg .

Bij het oprijden van het  tankstation  hoorden we opeens een vreemd geluid dat we niet helemaal konden plaatsen. We hadden toch niets geraakt?   Bij het uitstappen zagen we echter dat onze camper toch net iets hoger was dan we gedacht hadden.  Maar er was gelukkig geen schade. Alleen het waarschuwingsbordje was geraakt

Camper hoogte

We vervolgden onze rit.  Halverwege de rit begonnen weer wat rode lampjes en afbeeldingen te branden ( en dat in een gloednieuwe camper) en opeens kon ik alleen nog maar in de tweede versnelling rijden.  Niet zo prettig op een 100 km weg Gelukkig hoefden we nog  maar een paar kilometer te rijden en is iedere automobilist hier super vriendelijk en behulpzaam.

Aangekomen  op de plaats van bestemming belden we toch maar eens de Australische wegenwacht.  Die was er binnen 1 uur. Inmiddels is alles weer in orde, werd ons verzekerd.

Wij zijn inmiddels  klaar gestoomd voor ons volgende avontuur  en wij zijn er helemaal klaar voor.  Vanmiddag kregen we Een uur video uitleg over veilig rijden op het strand en daarna kregen we een uur praktijkles “ rijden en gevaren in het mulle zand”en het belang van het goed in de gaten houden van het getij.

4maal 4 oefenen

Morgenvroeg  gaan we met het pont over naar Fraser Island. Dan gaan we Twee dagen rijden over de “Highway” van Fraser Island oftewel over de 75 km lange  Mile beach. Twee dagen in onze jeep op een paar meter afstand van de branding rijden.

Wij zijn zeer goed geïnformeerd over de eb en vloed tijden  en het rijden ( en de gevaren) over het strand en het mulle zand. Verder moeten we oppassen voor de dingo’s (soort wilde hond).

Het op tijd rijden en het goed in de gaten  houden van het getij baart nog wel wat zorgen.  Het  zal ons toch niet gebeuren dat de Pacific oceaan onze pas zal blokkeren.  Rode knipperende lampjes willen we de eerste teee dagen ook niet zien.

gelukkig hebben we ongeveer alle situaties geoefend. Tot het uitgraven van de jeep.

Morgen beginnen we aan onze twee daagse tocht door het mulle zand rijden. We hebben twee tenten mee, slaapzakken en een gasstel.  Er is geen bereik per telefoon,  dus we zijn op ons  drieën aangewezen.

We  hebben thans een mooie plek voor onze camper  met uitzicht over de oceaan.

Uitzicht camper

Aangezien we morgen zelf moeten koken besloten we vandaag maar eens goed te oefenen.  Het werd een lekkere maaltijd ( met dank aan de vrouwen) op  een geweldig strand.

Als het goed is, vertellen wij jullie woensdagavond onze ervaringen.

Tot dan. Wij hebben  er ontzettend veel zin in.

1. Sandra:
    3 juni 2019
    Heel veel plezier met jullie toer en wees voorzichtig!
  2. Lotte:
    Zin innnn
  3. Vroompjes:
    heel veel plezier
  4. Lotte:
    Lottedewereldrond.reislogger.nl
  5. Trudi van der:
    3 juni 2019
    Nou de camper op zich is al een heel avontuur voor jullie! Wat spannend om langs de oceaan te rijden met eb en vloed en aan de andere kant de dingo's! blijf vooral bij elkaar raad ik jullie aan :) Succes ik ben nu al benieuwd wat jullie gaan mee maken! Liefs Trudi
  6. Rob:
    3 juni 2019
    Succes met deze survivaltocht door het zand en geniet ervan !
  7. Berth. En Herman Rinkens Essers:
    3 juni 2019
    Ik ben benieuwd naar jullie verhaal woensdag.
    Succes met de rit door het zand.

Groetjes Herman en Berth.
  8. Hanneke:
    Het blijft spannend jullie reisverhalen. Geniet 🤗maar blijf voorzichtig ✌️
  9. Dick:
    3 juni 2019
    Veel plezier, nieuwsgierig na de verhalen.
  10. Gon:
    3 juni 2019
    Zo avonturiers, weer even lekker zitten genieten van jullie laatste belevenissen, jullie zijn echt niet voor een gat te vangen, rode lampjes, rare meldingen op het dashboard, gewoon doordouwen met die camper. Prachtige plaatjes en wat een super mooie natuur, dat is wat anders dan de polder hier. Jongens heel veel plezier en veel succes met jullie rit door het mulle zand langs het strand. Wat een avontuur zal dat worden en nu maar hopen dat die wilde honden (dingo's) jullie met rust laten als ze de lucht van jullie kookkunst opsnuiven. Kan niet wachten tot woensdagavond, ben zo benieuwd... Toi, hoi, toi! Have fun!!!!! 😉
  11. Isabelle Beuker:
    Wow, heel spannend. Veel succes en ....EnJoy. 👍👍👍