Iets te groot. Dat was even schrikken.

25 mei 2019 - Port Douglas, Australië

Vanmorgen gingen we onze camper ophalen. We kregen een ‘iets’ grotere camper dan gepland.  Eerlijk is eerlijk. We werden daar niet echt vrolijk van.  En we vragen ons af of we dat nu wel zijn.

Na een introductie film van 10 minuten konden we wel vertrekken. Het is een nieuwe camper van circa 10 meter lang.

Camper

We hebben hem maar top verzekerd tegen alles wat zou kunnen gebeuren (zelfs het vervangen van lekke banden of extra diesel brengen als we vergeten te tanken) en we denken dat dit een juist besluit is.  Dus ‘No worries’ . We gingen op pad. We hoorden dat in Port Douglas dit weekend carnaval werd gevierd.  Dus besloten we daar heen te rijden en gooiden we ons programma al de eerste dag om.  Eerst zouden we nog een natuurgebied aandoen met een rivier met geweldig groen water. Even afkoelen van de eerste camperschrik.

MossmanMossmanMossmanRivier mossman

Het rijden door de bergen met dit slagschip was wel even wennen.  En toen ik verkeerd was gereden en moest draaien, deed het eerste probleem zich al voor. Mijn co-piloot Monique de camper uit en 5 minuten later reden we de goede kant weer op. De eerste camping die ik in Port Douglas opreed was echt vrij smal.  Geen plaats meer door het carnaval weekend. Dus moesten we de vrij smalle camping weer verlaten. Bij het nemen van de bocht begon de eigenaar hard op de camper te slaan.  Ik reed met de bovenkant van de camper nog net niet zijn receptie omver. Het scheelde weinig, maar gelukkig ging het net goed. Inmiddels heb ik een camping gevonden en ik kreeg een campingplek voor een beginner.

Camper

De tocht naar Port Douglas was geweldig. Regenrijke  oerwouden gaan over in een palmenkust met witte en goudgele standen. Het was echt een panoramaweg die de golvende lijn van het kustlandschap volgt en prachtige vergezichten biedt op berghellingen en gouden stranden. Ik moest echter goed op de bochtige weg letten.

Uitzicht

We zitten nu in Port Douglas. Dit stadje heeft wat weg van het zuid Franse Sint  Tropez.

Port Douglas

Je merkt ook dat dit deel van Australië veel toeristischer is.  Gisteren was hier een carnavalsoptocht en vandaag spelen er diverse bands.

Morgen rijden we richting het zuiden. En 1 ding is zeker.  We kunnen nog veel lifters meenemen en hebben nog volop slaapplekken over.  Maar hopelijk ‘No worries’ en gaan we zelfs een camper nog leuk vinden.

1. Sandra:
    25 mei 2019
    Prachtige camper en ja dat zal even wennen zijn om met zo'n gevaarte de weg op te gaan! Maar met Monique aan je zijde kan je weinig gebeuren, toch! Zij heeft overal een oplossing voor. Wees voorzichtig, blijf op de weg en geniet van de mooie natuur en alles wat jullie tegenkomen. Overigens hebben jullie het carnavals-'pekske' bij jullie? Je weet het maar nooit waar het goed voor is. Veel plezier.
  2. Gon:
    25 mei 2019
    Jeetje, jongens dit is toch een spannend vakantieboek om te lezen.
    Wat een avonturiers zijn jullie!!! En wat een prachtige foto's. Voor die camper van jullie heb je bijna een vrachtwagenrijbewijs nodig zo te zien. Maar met lifters toch maar oppassen hoor, je hebt je wagen zo volgeladen. Hoewel straks raken jullie verslaafd aan zo'n camper, in ieder geval heeft Lotte ruimte genoeg om te slapen. Wie weet neemt zij een sloot vrienden mee en en wordt ie nog te klein. Maar wel op blijven letten hè tijdens het genieten. We zien jullie graag heelhuids terug. Heel veel plezier en voorspoedig vervolg van jullie camper-reis!!!!!!! Liefs en groetjes ook aan Lotte als jullie haar weer ophalen. Wij kijken weer uit naar het volgende avontuur.
  3. Isabelle Beuker:
    25 mei 2019
    Ik begrijp Monique. Ik zou ook uitgestapt zijn. Ha ha. Prachtige foto's weer. Genieten maar. 👍😅
  4. Berth. En Herman Rinkens Essers:
    25 mei 2019
    Boh. Ik kan me voorstellen dat zo'n grote camper ff schrikken is.
    Maar jullie klaren de klus goed. Heel knap.
    Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur.
    Groetjes Herman en Berth.
  5. Constance Björn en René:
    25 mei 2019
    Lekker klein camper. Lijkt mij echt iets voor jullie in Heerlen. Ik neem aan dat je ook wel even de tind moet nemen om te tanken. Ook hier is de natuur zo te zien weer fantastisch. Veel plezier op jullie camping plek en een fijne verdere reis.
  6. Trudi van der:
    26 mei 2019
    Zo dat is inderdaad een flinke camper! Wijs van je Monique om uit te stappen....zou ik ook gedaan hebben Ja die de Witten zien en voelen dat altijd wel goed aan! Grapje hoor Ron, ik twijfel niet aan je stuur kunst Wel lekker als Lotte straks instapt dat ze wat been ruimte heeft...hahaha. Met lifters zou ik toch maar oppassen je weet maar nooit...… Het ziet er weer geweldig uit die foto's wat heerlijk dat we via deze manier mogen mee kijken. Liefs Trudi
  7. Lotte:
    27 mei 2019
    Gezellig straks in de grote camper.

X lotte