Sydney

10 mei 2019 - Surry Hills, Australië

Om 10:30 uur schrokken we vanochtend plotsklaps alledrie wakker. Om 10:00 uur stond eigenlijk onze fietstocht gepland. Verslapen ondanks dat we de wekker hadden gezet! Dat (wekker uitgezet en weer ingeslapen) gebeurt ons nooit. We probeerden de verloren tijd weer enigszins in te halen. Maar dat lukte van geen kant. De bus vertrok net voor onze Beus en we misten ook nog eens de ferry. Maar ‘no worries’.  Dat lijkt in Australië een sympathiek levensmotto, dat je vaak hoort. Je kunt haast niet anders dan ze aardig vinden, die onbezorgd, zongebruinde Aussies vol levensvreugde.

In de middag namen we de ferry naar Manly. Onderweg genoten we van een panoramisch uitzicht op het Opera gebouw, de Harbour bridge en de skyline van de stad

Opera house SydneyHarbour bridge

Skyline Sydney

Na een half uur kwamen we aan in Manly, een laidback buitenwijk met een relaxed surfstrand omringd door indrukwekkende  natuur. Het ligt slechts 7 mijl van Sydney, maar wel duizend mijl van alle zorgen verwijderd. Wij fietsten over de promenade langs het strand met iedere keer weer een geweldig uitzicht. Vertrouwde verkeersregels zijn hier omgedraaid. Er wordt immers links gereden in plaats van rechts. En daar moesten wij wel aan wennen. Iedere keer een korte bocht naar rechts en we zagen wederom  veel spookrijders!!! Dat gaat straks nog wat worden als Ron de camper moet besturen.

Fietstocht MainlyMainly. Sydney

Mainly Sydney

Op het eind van de dag namen we de veerboot terug en hebben we in de haven gegeten. Opera house Sydney

Opera house Sydney

In de avond hebben we de Rocks bezocht. Het historisch hart van de stad. Zijn naam dankt the Rocks aan de eerste veroordeelden die in 1788 op het rotsige schiereiland hun hutten bouwden.

Sydney wordt door veel wereldreizigers als een van de mooiste metropolen ter wereld gezien. En die mening kunnen wij wel enigszins delen. Zoveel stranden en parken en het hele jaar een zonnig en warm klimaat.  Vrije tijd is hier geen vies woord. Australiërs zijn ongelooflijk geïnteresseerd. Als je even nadenkt, word je al meteen gevraagd of ze je ergens mee kunnen helpen.

Morgen worden we om 6 uur opgehaald. Hopelijk verslapen we ons niet.  Maar: No worries. Het Komt goed. Dit keer hebben we drie wekkers gezet.

1. Hanneke:
    10 mei 2019
    Wat een prachtige reis maken jullie.
    Geniet met volle teugen 🤗
    Hub en Hanneke
  2. Berth. En Herman Rinkens Essers:
    10 mei 2019
    Oh wat spat het plezier ervan af. Dat is toch een groot geschenk om dit te kunnen doen.
    Geniet lekker verder. Herman en ik genieten mee.
  3. Isabelle Beuker:
    10 mei 2019
    Wat een super begin van de vakantie. En nog zoveel in het verschiet. Genieten maar.
  4. Constance Björn en René:
    10 mei 2019
    Hallo luitjes wat een schitterend begin van jullie vakantie. Hele mooie foto's. En hoe is de reisleidster in het midden. Spreekt zij een beetje Nederlands?
    Heel veel plezier.
  5. Dick:
    10 mei 2019
    Een mooi begin verslapen, maar jullie hebben nog alle tijd om van alles te doen.
    Mooie foto's
  6. Trudi van der:
    10 mei 2019
    Hoi hoi, nou dat is een goed begin ...maar wel lekker uitgeslapen en toch nog gefietst. Heerlijk zo'n relaxte sfeer .maar dat had ik al begrepen uit Lotte haar verhaal. Leuk die foto's er nu bij. Nou vroeg naar bed dan maar. dikke nachtkus van mij. Trudi