Laatste dag in Top End

21 mei 2019 - Darwin City, Australië

De laatste dag in het bovenste uiteinde van Australië hebben wij een aantal watervallen bezocht. We vertrokken zeer vroeg en tijdens de rit zagen we veel (levende en springende) kangoeroes

Waterval

Tijdens onze inspannende hike, hebben we meermaals in bassins, tussen de rotsen met helder water, genoten van een heerlijk bad in het regenwoud. Salties (zoutwater krokodillen) verdwalen vrijwel nooit in de altijd door rangers bewaakte natuurbassins. We konden hier dus veilig zwemmen.

HoleHoleNationaal park

Uiteraard besloten wij om ook een keer te gaan eten in een authentieke bushkroeg. De locatie lag midden in het ‘centrum’ of beter gezegd het is ‘zelf het centrum’. Australiërs ontmoeten elkaar hier om bij te praten en de kroeg vormt het middelpunt van het sociale leven. Wij kozen een taverne die dienst deed als restaurant, bar, winkel, gokhal en biljartcentrum. Grote gekleurde  lichten en de bewoners zaten er in shirt met korte broek en slippers.  Het was een aparte belevenis. Maar het werd een gezellige avond. Het eten smaakte overigens heerlijk.

Een ding hebben de meeste Australische mannen gemeen. Na het eind  van de werkdag spoelen ze als schipbreukelingen aan bij de toog van hun pub om daar een serieuze aanslag op lever en hersencellen te plegen. Daarbij breekt het drukkend hete Darwin, waar we momenteel verblijven, alle records. Nergens anders ter wereld loopt zoveel bier door de droge kelen als hier. In een topjaar was het 230 liter per inwoner, wist men ons te vertellen. En daar zaten wij dan. Met onze twee cola’s namen wij niet echt deel aan deze volkssport. Maar: No worries

Wat ons verder opvalt zijn de lange vrachtwagens. Hier road train genoemd. Schitterend om te zien soms met wel vier aanhangers.

Road train

1. Hanneke:
    21 mei 2019
    Wat een TOP vakantie. Prachtige natuur.👌 Op en top genieten.
    🍀Hub en Hanneke
  2. Sandra:
    21 mei 2019
    Om jaloers op te worden! Het lijkt wel een film. Schitterend de omgeving waar jullie verblijven. Nog heel veel plezier en geniet van al het moois.
  3. Marlie:
    Hallo Ron & Monique,

Geweldig om te zien die mooie foto’s en leuke verhalen om te lezen.
    Op die manier reis je zelf met jullie mee.
    Geniet er samen van en pas goed op jullie zelf.
    Groetjes Marlie en Willy😀😀
  4. Marjo:
    21 mei 2019
    Het ziet er super uit allemaal, heerlijk en zo herkenbaar voor mij ook na al die jaren!
    Het zijn idd hele aardige gasten die Aussies
    Veel plezier nog!
  5. Berth. En Herman Rinkens Essers:
    Super gaaf!
  6. Trudi van der:
    21 mei 2019
    Dat is fijn om toch nog een serie levende kangoeroes te zien. Wat heerlijk om zo te kunnen badderen/afkoelen midden in de natuur. Enne hou het alsjeblieft maar bij cola.... je weet maar nooit met al die krokodillen hoe gek jullie gaan doen met bier! En stuk voor stuk weer genoten van jullie foto's! dikke kus Trudi
  7. Vroompjes:
    21 mei 2019
    Ron hadden ze geen baileys, of hadden ze je bijna zover om bier te drinken. Ziet er trouwens allemaal geweldig uit. Gr ster is dan toch kampioen geworden proficiat nog daarmee doe monique de groeten en nog veel plezier. Groetjes Garrie
  8. Constance Björn en René:
    22 mei 2019
    Wat een fantastische reis. Schitterende natuur en mensen. Lekker verder genieten.
    De foto's geven ook een mooie indruk van het land en de natuur.
    Groetjes
  9. Lotte:
    24 mei 2019
  10. Marlies:
    24 mei 2019
    Weer effe genoten van jullie belevenissen. Xxx